این هم جواب دوست عزیزمون که در این باره سوال داشتن
افراد اکثرا با این موتور مشکل دارن و مشکلات هم باز اکثرا به خاطر نویز و طولانی شدن زمان رندر هست .
دوستان عزیز دقت کنین که مکسول موتور رندر unbiased هست و این دسته موتور های رندر سیستم های خیلی قوی ای برای کار لازم دارن
بنده شخصا برای استفاده از این موتور از 7 کامپیوتر به طور شبکه استفاده میکنم تا بتونم رندر های قابل قبولی بگیرم .
اگر مایل هستین که رندر های بدون نویزی بگیرین باید به نکات زیر دقت کنین :
1- سیستم بسیار قوی مانند رندر فارم های این شرکت : www.dfm.ir
2- تنظیم صحیح متریال ها و عدم استفاده از لایه های غیر ضروری
3- خاموش کردن آپشن مولتی لایت در صورت عدم نیاز
4- و عدم استفاده افراطی از متریال های امیتر .
یه سری نکات دیگه هم هست که سعی میکنم یه آموزش مربوط به تنظیمات مکسول براتون تهیه کنم .
ممنون از محمد عزیز یکی از بازدیدکنندگان خوب سایت که یه غلط املایی داشتیم و به ما گوشزد کردن ;)
و اما در مورد یکی از نکاتی آقا محمد گل بیان کردن :
ایشون فرمودن که تعداد سیستم ها در زمان رندر تاثیر میذاره و نه کیفیت
محمد جان بنده هم همینو میگم چرا که هر چی قدرت بیشتری داشته باشیم sl های بیشتری رد میشه و نهایتا به کیفیت بالاتری میرسیم .
این موضوع رو کسانی که با مکسول کار میکنن به خوبی درک میکنن از شما هم توقع میره که متوجه شده باشید.
موضوع دیگه ای که اشاره کرده بودن در مورد متریال ها بود که فرمودن متریال هیچ ربطی نداره !!!...
دوست عزیز یه تست خیلی ساده میتونه جواب این حرف شما رو بده ... کافیه یه متریال با رافنس 0 و 50 رو با هم مقایسه کنین تا متوجه زمان رندر اون بشین. دیگه این مورد متریال چیزی نیست که فقط حرف من باشه خیلی از حرفه ای ها و حتی آماتور ها میدونن که تنظیمات متریال ها خیلی تو زمان رندر موثر هست.
در نهایت خوشحالم که دوستان فعال هستن و با ما در ارتباطن . موفق و پیروز باشید .